[vc_row][vc_column][distance type=”4″][maxtitle maxtitle_content=”Teràpia assistida amb gossos”][vc_column_text]Un dels aspectes que més preocupen, en general, als pares i mares de nens en edat escolar i adolescents, són les dificultats en l’àmbit acadèmic ja que, moltes vegades, no saben com ajudar als seus fills a millorar tot allò relacionat amb els aprenentatges i que els costa.

En alguns casos, aquestes dificultats en l’àmbit acadèmic, poden arribar a tenir una interferència tan significativa en la vida del nen que, si compleixen una sèrie de criteris, poden arribar al punt de ser diagnosticats com a trastorn de l’aprenentatge. A més, sovint aquests trastorns de l’aprenentatge i/o dificultats en l’àmbit acadèmic van acompanyats de problemàtica emocional i  social; els menors s’adonen de les mancances a l’escola, no poden gestionar la situació i els afecta emocionalment i, a més, els insta a realitzar un progressiu allunyament i aïllament del seu entorn social degut al malestar per les dificultats percebudes, provocant una triple problemàtica: en els àmbits emocional, social i acadèmic.

Algunes de les problemàtiques relacionades amb els estudis i l’àmbit acadèmic són: dificultats en escriptura, dificultats en la lectura, dificultats en l’àrea aritmètica i de les matemàtiques, dèficit en la capacitat atencional, dificultats en memòria o desmotivació vers els estudis, entre d’altres. A més, altres problemàtiques com baixa autoestima, dificultats en gestió emocional, dificultats en les relacions socials, baixa tolerància a la frustració i/o dificultats en autocontrol emocional i conductual, també poden donar-se relacionades amb les problemàtiques acadèmiques.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9396″ alignment=”center” style=”vc_box_circle” css_animation=”fadeInDown” el_class=”Teràpia assistida amb gos”][distance][vc_column_text]

Aquests són l’Orion i la Leya, els gossos amb els que fem teràpia.

[/vc_column_text][subtitle subtitle_content=”Què fem a Paidià:”][vc_column_text]A Centre Paidià donem l’opció d’abordar aquestes dificultats d’una manera diferent: mitjançant la intervenció assistida amb gos. Amb aquesta intervenció, podem afavorir la millora de la problemàtica viscuda pels nens, realitzant diverses activitats, amb el gos com a motivador. D’aquesta manera, els nens poden deixar de banda la focalització en les seves dificultats i centrar-se en què les activitats que es fan són per ajudar i/o ensenyar al gos a adquirir una sèrie d’habilitats; el nen fa un traspàs de responsabilitat amb el gos i deixa de ser tan conscient que es treballen les seves pròpies dificultats, facilitant la cohesió dins el grup i la motivació vers les activitats realitzades, així com una experiència emocional molt més positiva.[/vc_column_text][subtitle subtitle_content=”Destinataris i objectius:”][vc_column_text]A Centre Paidià oferim aquest projecte de teràpia assistida amb gos, dedicat a entrenar totes aquelles funcions implicades en aspectes relacionats amb el desenvolupament infantil. Està destinat a nens a partir de 2 anys fins a adolescents, amb algun tipus de dificultat a nivell d’aprenentatges, emocional i/o social (problemes de concentració, dificultats per memoritzar, baixa tolerància a la frustració, dificultats en autocontrol, inseguretat i baixa autoestima, habilitats socials, entre d’altres).

Tenint en compte els destinataris i l’objectiu que perseguim, la teràpia assistida amb gos es duu a terme en el nostre centre, i el dirigeix una de les nostres psicòlogues infanto-juvenil, tècnica en intervenció assistida amb gos i especialista en atenció precoç.

El nombre d’usuaris és en grups reduïts, per tal de facilitar l’aprenentatge i treball per part de cadascun dels nens. No obstant això, en funció de la diversitat quant a les edats, es poden realitzar grups diferenciats per tal de poder adequar encara més les activitats a les necessitats dels usuaris. En alguns casos també es pot valorar l’opció de fer la teràpia de forma individual per tal de maximitzar els seus beneficis, i sempre prioritzant el millor per cada cas.[/vc_column_text][vc_message color=”success” message_box_color=”success” icon_fontawesome=”fa fa-check”]

L’objectiu general i principal d’aquesta proposta seria aconseguir la millora de les dificultats d’aprenentatge, socials i emocionals que alguns nens presenten i que els pot ocasionar problemes en la seva vida quotidiana. En definitiva, ajudar a la disminució d’aquestes dificultats mitjançant dinàmiques amb l’ús del gos de teràpia com a suport i entrenant aquests aspectes amb diferents jocs i activitats i, per tant, estimular aquestes capacitats cognitives i habilitats socials I emocionals.[/vc_message][subtitle subtitle_content=”Com a objectius específics derivats del treball realitzat amb la intervenció amb el gos trobem:”][ul][li]Afavorir la capacitat atencional.[/li]

[li]Millorar la memòria a curt/mig/llarg termini.[/li]

[li]Incrementar el grau de seguretat en un mateix i l’autoestima.[/li]

[li]Millorar la comunicació i expressió emocional.[/li]

[li]Incrementar la capacitat de tolerància a la frustració.[/li]

[li]Millorar les habilitats socials.[/li]

[li]Afavorir l’autocontrol emocional i conductual.[/li]

[li]Millorar de l’expressió escrita i escriptura.[/li]

[li]Incrementar la capacitat lectora i comprensió de textos.[/li]

[li]Adquirir tècniques d’estudi.[/li]

[li]Treballar la motricitat gruixuda i fina.[/li]

[li]Adquirir i ampliar vocabulari.[/li]

[li]Millorar el benestar emocional.[/li]

[li]Afavorir la creativitat i imaginació.[/li]

[li]Millorar la resolució de conflictes.[/li]
[/ul][subtitle subtitle_content=”Per treballar aquests objectius específics, es realitzen, entre altres, les següents activitats:”][ul][li]Activitats de gestió i expressió emocional.[/li]

[li]Activitats de comunicació.[/li]

[li]Activitats d’atenció i concentració.[/li]

[li]Activitats de memòria.[/li]

[li]Activitats d’autocontrol.[/li]

[li]Activitats de tolerància a la frustració.[/li]

[li]Dinàmiques de grup.[/li]

[li]Activitats d’habilitats socials.[/li]
[/ul][vc_column_text]La temporalització d’aquesta teràpia assistida amb gos variarà en funció de les necessitats de cada nen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]